Pondělí, 3 října, 2022
aktualne

Během veder je dobré vypít 1,5 až 3 litry vody, dětem je třeba nabízet

Během veder by měli lidé denně vypít alespoň jeden a půl až tři litry tekutin, dětem je třeba pití nabízet. Pobyt na slunci je lepší omezit na časné ranní a večerní hodiny. Připomíná to Úřad veřejného zdravotnictví (ÚVZ), který upozorňuje, že vysoké teploty mohou způsobit přehřátí organismu a zdravotní komplikace.

„Množství tekutin, které organismus potřebuje, je u každého člověka individuální. Závisí například na věku, pohlaví, tělesné hmotnosti, ale také na tělesné aktivitě, složení a množství stravy, teplotě ovzduší či zdravotním stavu. Během veder se doporučuje vypít minimálně dva až čtyři decilitry tekutin na deset kilogramů hmotnosti,“ přiblížila mluvčí úřadu Daša Račková.

Více vody by měli vypít lidé, kteří pracují fyzicky a více se potí. Pít by se mělo průběžně, tedy v menších dávkách a častěji, ideálně ještě před pocitem žízně. Malým dětem, které mají nedokonale vyvinutý mechanismus pocitu žízně, je třeba pití často nabízet. Mimořádně důležité je podle ÚVZ dodržování pitného režimu pro seniory. „V vedrech omezte nápoje s obsahem chininu, kávu, alkohol i slazené nápoje. Ideální je obyčejná voda doplněná o minerální vody,“ doplnila mluvčí.

Exhausted woman driver feeling headache, sitting inside her car, applies bottle of water to forehead, hot weather. Tired female stop after driving car in traffic jam. Blood pressure, heat concept.

Odborníci radí omezit pohyb na slunci v době mezi 10.00 až 16.00. \“Pokud je to možné, fyzicky náročnou aktivitu si v období veder plánujte na časné ranní hodiny,\“ podotkla Račková. Upozornila, že děti mladší než rok by se slunečnímu záření neměly vystavovat vůbec. V exteriéru je pro všechny vhodné chránit se vhodnou pokrývkou hlavy, slunečními brýlemi a krémem s vysokým ochranným faktorem proti UV záření.

pr článek

Další články autora